On our way! Dag 1: AMS-MSP. MSP-LAS

1 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We gaan reizen!

Zo, en toen was het 30 juni, onze vertrekdatum  naar Amerika! De wekker ging om 6 uur, al was ik om 5 uur al wakker vanwege mijn geweldige darmen. Omstreeks 7.15 uur kwamen we aan bij mijn ouders in Leiden om vervolgens door mijn vader naar Schiphol gebracht te worden. We hadden rekening gehouden met “acties op Schiphol” vanwege het nieuws maar kennelijk zijn die acties niet door gegaan want binnen no time hadden we  de bagage gedropt en waren we door de paspoortcontrole heen. Op Schiphol een beetje gewandeld, reisgidsje gekocht (of we die nodig hebben, is nog maar de vraag) en verder tig keer naar het toilet geweest. Hoort er ook bij toch?

Onze vlucht verliep op zich wel oke. Veel turbulentie waardoor het niet altijd even aangenaam was maar we landden zeker 30 minuten eerder op Minneapolis, waar ik dit verslag nu schrijf. Andy’s handen heb ik flink geknepen tijdens de turbulentie. Normaliter ben ik niet zo bang aangelegd, maar ja, je hebt je man naast je zitten of niet.

Customs en bagage droppen ging ook goed. Ik heb veel horrorverhalen gelezen en had Andy al voorbereid op de meeste vragen. We hadden een hele aardige officer en het enige wat hij aan mij vroeg was hoe vaak ik hier al was geweest. Ja twice sir!

Ik was moe tijdens de vlucht maar nu ik hier op MSP lekker zit te typen, vermaak ik me prima en zijn we excited! Oh… Ik hoor dat de vlucht naar Atlanta delayed is due to a thunder storm. Beter hebben wij dat niet…

Deel 2 dag 1
Nou de vlucht naar Vegas verliep een beetje onrustig. Er was veel korte turbulentie waardoor we beide toch wel gespannen gezeten hebben. Wel waren we er weer een half uur eerder! We hebben op de airport de shuttle gepakt naar ons hotel en checkten rond 16u Vegas tijd in. Onze kamer is prachtig. Heel ruim en we hebben zicht op de Strip en de airport. Helaas hoor ik ook vliegtuigen vliegen en helikopters over ons hoofd scheren, dus dat wordt oordopjes scoren ergens.

Na het inchecken zijn we iets langer dan gepland gaan slapen. Ik was al eerder wakker maar Andy lag nog k.o. Op een gegeven moment heb ik hem maar gedwongen om op te staan want anders ligt hij om 3 uur ‘s nachts gezellig voor zich uit te staren. Vermoeid maar toch excited zijn we de Strip gaan verkennen tot Bellagio. We hebben 2x naar de fonteinenshow gekeken en toen vonden we het wel welletjes. Uiteraard zijn we langs de winkels van de Miracle Mile gelopen, heb ik verlekkerd voor de etalage van Jimmy Choo staan kijken en Andy?  Andy keek flink zijn ogen uit; schaars geklede dames en kont. Wat wil mijn man nog meer?

Inmiddels is het hier 1.09 uur en ben ik aardig wakker maar Andy valt alweer bijna in slaap. We gaan nog een aflevering van een serie kijken en dan morgen weer lekker op stap!   ---

De fotos komen later!

1. Saskia:
    1 juli 2015
    Stiekum beetje jaloers maar altijd ook beetje mee genieten met reisverhalen! I like it!!
  2. Saskia:
    1 juli 2015