Dag 8: highway 1

7 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 8: Santa Maria to LA

Na een nacht in ons motel in Santa Maria, zijn we rond elf vertrokken richting onze volgende stop, LA. In LA blijven we 1 nachtje aangezien ik het geen boeiende stad vind en liever naar San Diego ga. We zullen in de middag in LA aankomen en woensdagochtend een Hollywood tour doen die ik via Groupon heb geregeld.

De weg naar LA was niet zo bijzonder maar wel heel mooi. LA staat bekend om zijn files en dat hebben we gemerkt. Jeetje man… We hebben ruim 2 uur in de file gestaan. Zelfs binnendoor is het een drama. Ook is het verkeer een stuk chaotischer. We kwamen rond half 5 aan bij Alamo op LAX. De auto moest worden ingeleverd en opgehaald worden. Huh? Ja, we hadden eerst de auto voor 1 dag en daarna alsnog 2 dagen extra gehuurd met een time gap. Dus dat moesten  we even goed regelen op LAX. Na het betalen van een kleine fee (te laat terug gebracht) zijn we richting ons hotel gegaan in Koreatown. In hetzelfde hotel heb ik 4 jaar geleden ook gelogeerd en toen was het echt heerlijk.

Na een uur kwamen we bij het hotel aan,ja, files…. Echt gaar… Anyway.. Het hotel viel vies tegen. Het zag er used, used en reused uit. Things change after four years I guess. Gelukkig zouden we hier maar 1 dag blijven en dan door rijden naar San Diego.

Na even opgefrist en gegeten te hebben in de buurt, zijn we richting Santa Monica pier gegaan. Daar hebben we wat lekkers gedronken, een sjaal voor mij gekocht aangezien het echt koud was. De hele dag was het bewolkt in LA en fris. Heel anders dan verwacht!

Na Santa Monica zijn we terug gegaan naar het hotel. De volgende dag hebben we namelijk de Hollywood tour.