Dag 5: Walking in San Francisco - 4th of July

4 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zo.... 4th of July in San Francisco...

Wat hebben we gelopen!

Goed we begonnen de dag vrolijk en hongerig. Eerst zijn we gaan ontbijten bij Panera Bread vlakbij. Ik kreeg een heerlijke bagel maar Andy Had een belachelijk dure sandwich bestaande uit 2 sneetjes met iets er tussen! Dat viel dus een beetje tegen, maar we hadden ook geen zin om iets extra te kopen. We hadden besloten dat we richting Fisherman's Wharf zouden gaan om te fietsen  (ook al wist ik al dat dat bijna niet zou kunnen ivm drukte 4th of July) of naar UC Berkeley om even snel langs het I-House te gaan. Sowieso wilden we het vuurwerk zien!

Zo gezegd, zo niet gedaan... we Namen de shuttle naar SFO omdat we het lopen naar Millbrae zat waren. Eenmaal op SFO aangekomen Namen we de BART naar Embarcadero. Het was lekker druk in de stad en bij de Ferry Building. We liepen heerlijk richting pier 39 en keken flink onze ogen uit. Andy genoot zichtbaar en nam een hoop foto's! Het was wel een klein beetje fris maar goed te doen. Hier en daar stopten we om naar de mensen te kijken, luisterden we naar muziek, keken we naar de zeeleeuwen die er niet waren (Hoe wonderbaarlijk dan ook). We hebben zeker 3 uur gelopen richting Fisherman's Wharf. Op een gegeven moment hadden We trek en zijn we simpel een burger gaan eten bij Johnny Rockets. Dat was overigens heerlijk! Patat of iets anders was totaal niet nodig gezien de omvang van de burger. Op het moment dat we klaar waren met eten realiseerden we ons dat het nog dik 3.5 uur zou duren voordat het vuurwerk zou beginnen. :o We zagen beiden in dat we niet zouden kunnen fietsen. We hadden ook geen zin om terug te gaan naar het hotel. Eenmaal aangekomen zouden we meteen weer terug kunnen gezien de reistijd. Ook hadden we geen zin om de BART te pakken naar Berkeley. Het was ook al aardig koud geworden, ook al hadden We een dikke trui aan. We zijn dus maar gezellig in het Exploration Center gaan zitten (binnen) om de tijd te doden. Dat hebben we 45 minuten vol gehouden. Op een gegeven moment waren we dat zo zat, dat we maar de BART hebben gepakt om alsnog naar Berkeley te gaan!

De route naar Berkeley bracht alleen maar herinneringen. Eenmaal bij de halte downtown Berkeley aangekomen moest ik toch wel even kijken waar we nou exact uit moest en welke richting we op moesten lopen! Op een gegeven moment herkende ik, hoe kan het ook anders, de Starbucks en de diner waar we 4 jaar geleden uit gegooid waren en wist ik weer welke kant ik op moest. Heel simpel... Bancroft way en all the way up! Het was uiteraard dodelijk stil op de weg naar boven en dus deed het wat saai aan maar ik keek mn ogen uit. Ook kwamen er allemaal memories naar boven bij het zien van het I-House. Op de hoek van Bancroft en waar de Cal student store zat  (verbouwing van het pand), zijn we door Sather Gate de campus opgelopen richting de Campanile. Er liep bijna niemand rond afgezien van 2 toeristen (wij) en senioren. Op een gegeven moment konden we echt niet en zijn we net bij het laatste blok voor het I-House weer naar beneden gelopen de Bancroft way af. Ja heel stom om het laatste blok niet naar boven te gaan maar het was zo saai dat ik zou gaan balen,  dus gaan we maandag weer terug! Andy vond het echt gaaf om te zien waar ik mijn summer courses heb gevolgd en nam dan ook flink wat foto's!

Op een gegeven moment was het 9 uur en Namen we de BART terug naar Embarcadero om te genieten van het vuurwerk. Na een kwartier vonden we het wel genoeg en zijn we weer richting het hotel gegaan. Het heeft zeker 1.5 uur geduurd voordat ik gedoucht, vermoeid maar voldaan in bed lag! Volgens mijn telefoon hebben we die dag ruim 20 km gelopen. De sportschool hoef ik dan voorlopig niet te zien!