Dag 4: San Francisco, here we come!

3 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 4: Let’s move to San Francisco!

Zo.. Na eindelijk lekker geslapen te hebben, werd ik rond 7 uur wakker. Prima! Uitgeslapen voor mijn doen en ik kon heerlijk bijkomen aangezien eentje nog naast mij lag te snurken. Vandaag moesten we uitchecken want om half 2 zouden we vliegen naar San Francisco!

Op een gegeven moment was ik het liggen zat en net toen ik opstond werd Andy wakker. Ik besloot ons te trakteren op een bagel met koffie van de Starbucks en ging naar beneden naar de lobby. Je zag meteen al dat het een stuk drukker was in het hotel ondanks het vroege tijdstip. Het 4th of July weekend was duidelijk al begonnen! Na ons ontbijt zijn we de boel gaan inpakken om vervolgens te gaan uitchecken. Na een korte onderhandeling hoefde ik niet de volledige resort fee te betalen en konden we richting het vliegveld gaan.

De bedoeling was dat we de bus zouden pakken naar het vliegveld, maar die haddenvwe net gemist door de drukte bij het uitchecken dus pakten we een taxi naar het vliegveld. Eenmaal daar aangekomen, verliep het allemaal heel smooth. Een domestic flight is doodnormaal in the US, vergelijkbaar met een bus pakken in Nederland. Na onze bagagefee betaald te hebben, konden we vrij snel door de security.

We zouden rond 15:45 uur aankomen op SFO en besloten om te lunchen op het vliegveld. Ik had een heerlijke grilled chicken salad die wederom te groot was waardoor ik weer voedsel moest weggooien. Op een gegeven moment was het tijd om te boarden en gingen we het vliegtuig in. We vlogen allebei voor het eerst met United Airlines. Mooi toestel en schoon. De vlucht was helemaal volgeboekt werd er omgeroepen en we zouden er 1 uur en 8 minuten over doen in plaats van 1 uur en 50 minuten. Super chill dus! De vlucht verliep prima zonder turbulentie.

Toen we landden op SFO bleef ik lachen. Het voelde aan alsof ik thuis kwam haha. Ook al had ik vrij kort in Berkeley gezeten, die 2 maanden hebben een behoorlijke indruk gemaakt en ik kon niet wachten het vliegtuig uit te gaan! Andy kalmeerde me een beetje (zei dat ik niet zo gestoord moest doen) waarna we onze bagage gingen halen.  Onderweg liepen we langs het San Francisco airport museum waar ook een oldtimet tentoongesteld stond. Andy heeft daar een mooie foto van gemaakt.

Ons hotel voor de dagen dat we in San Francisco doorbrengen, zit niet in San Francisco zelf maar in een plaatsje daaronder, Millbrae. Omdat het hotel een airport hotel is, hebben we een complementary shuttle service. Simpel gezegd, we pakken de gratis bus naar ons hotel. We waren er vrij snel en keken onze ogen uit. We zitten in het Aloft hotel en het is echt heel mooi. Ruime, moderne kamers met een prachtige douche. Verder is er een indoor pool en gym. Ook is er een kleine bar met cocktails en je kunt er poolen.  Gewoon prima om lekker te ontspannen en even terug trekken. (Ik schrijf dit verslag nu ook in een Cabana bij de pool)

Na onze koffers gedumpt te hebben, liepen we naar BART station Millbrae en besloten we richting Union Square te gaan. We wilden nu wel een simkaart met data hebben aangezien we steeds afhankelijk zijn van wifi. De BART is echt prima te doen maar we merkten nu wel echt een nadeel op. We deden er 55 minuten over van hotel tot Powell street te komen…. Kortom, we gaan veel tijd kwijt zijn aan reizen. Daarop hadden we ons wel voorbereid maar in de werkelijkheid valt het toch wel tegen qua afstand. Natuurlijk kunnen we een auto huren maar met de activiteiten dit weekend, heeft het niet zo veel zin.

Eenmaal aangekomen in San Fran merkten we op dat het koud was! Echt koud vergeleken met Millbrae en natuurlijk Vegas. We gingen mijn favo winkel Nordstrom en MK binnen en keken wat rond. Uiteraard keken we toe hoe een Cable Car handmatig werd omgedraaid! Heel bijzonder om te zien. We wilden graag met de Cable Car maar gezien de rij besloten we maar om het uit te stellen tot een andere dag. Bij de T-Mobile kochten we een simkaart met data en tegoed om te bellen. De afgelopen dagen had ik een aantal dingen moeten regelen met mijn Nederlandse nummer en dat is toch wel een dure grap!

Vervolgens zijn we een beetje etalages gaan kijken (tja, je bent in het winkelgedeelte of niet) en liepen door naar Union Square. Daar was een gedeelte under construction en dat was toch wel jammer. Ook was het somber weer, dus niet zo druk als wat ik gewend ben. Wel waren de straten mega druk vanwege 4th of July sale!  Inmiddels was het al 19 uur en besloten we wat te gaan eten bij uiteraard, de Panda Express!

Na het eten begon ik al aardig moe te worden en wilden we allebei toch wel terug naar het hotel dus zo gezegd, zo gedaan! Nadat we weer 55 minuten onderweg waren geweest, gingen we lekker cocktails drinken in de hotel bar. Op ons tafeltje lag een houten boter,kaas en eieren spel en Andy maakte me dan ook een aantal keer in doordat ik meer naar de omgeving aan het kijken was.

Aangezien de afstand wat tegen valt, hebben we besloten om 1x richting de stad te gaan en dus alles achter elkaar te doen. Morgen gaan we genieten van het vuurwerk en lekker lopen van Embarcadero naar Fishermans Wharf. We zullen ook misschien naar Berkeley gaan om een bezoekje te brengen aan het I-House en de campus. In principe willen we ook gaan fietsen over de brug maar vanwege de drukte , stellen we dat uit tot zondag.