Dag 9: LA naar San Diego

8 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 9: LA naar San Diego

Vandaag staat de Hollywood tour en Whale Watching tour in Newport Beach op de planning. In de ochtend zijn we met de metro richting Hollywood blvd gegaan. Andy en ik vinden LA beide een vieze stad en het is nota bene koud! We hadden al in Nederland de tour van 11.00 uur gereserveerd zodat we daarna op tijd weg konden richting Newport Beach.

De tour was erg leuk en grappig. Als echte toeristen reden we door de Hollywood Hills, zagen we diverse huizen van over de miljoenen en genoten we van de kou. Het was namelijk aardig bewolkt in LA en best fris! We reden door Beverly Hills en Belair en zagen diverse spots uit films zoals Fast & Furious, Sister Act, Iron Man etc. Ook reden we langs het Dolby Theatre  en Chinese Theatre. Het was leuk om het te zien, maar we waren het weer eens dat we hier niet terug hoefden te komen. Sowieso natuurlijk het Hollywood sign gespot en op afstanden fotos gemaakt aangezien tourbussen niet meer voorbij bepaalde punten mogen komen.

Na de tour zijn we weer terug gegaan naar het hotel waar we onze bolide hebben opgehaald en reden meteen door naar Newport Beach. Bye bye LA! Tot nooit meer ziens. Ik vind LA sowieso niet zo bijzonder en natuurlijk valt er veel meer te zien in LA, zoals het Griffiths Observatory, maar daar hadden we geen zin meer in gezien de bewolking.

De rit naar Newport Beach was in het begin vol met files maar daarna konden we heerlijk door rijden. Ook was het een verademing om weer natuur te zien. We wonen in een drukke stad en straat en zijn natuurlijk heel wat gewend. Maar als je wilt ontkomen van een druk leven, wil je liever de natuur in ipv een drukke stad opzoeken.

We kwamen ruim op tijd aan in Newport Beach en genoten enorm van het ministadje. Je merkt dat het draait op vissen en toerisme. Andy vond het prachtig om alle boten te zien uiteraard. We hadden ook veel zin in de whale watching tour. Even lekker de zee op en genieten van het varen!

De boottocht was heerlijk en al gauw spotten we dolfijnen! Dat was echt heel leuk. Er zwommen ontzettend veel dolfijnen langs de boot, naast de boot, verderop, overal! Dat was echt super om te zien! Maar we kwamen natuurlijk voor de walvissen. Tijdens onze highway 1 drive hadden we al walvissen gespot in de verte maar we wilden ze nu wel van wat dichterbij zien in plaats vanuit de bergen.

Nou, ons verzoek werd snel gehonoreerd! Er zwom al snel een walvis in onze buurt en dat was echt prachtig! Het is echt gaaf om zon beest van dichtbij te zien. Deze walvis speelde verstoppertje met ons en verdween steeds voor 10 minuten. Op een gegeven moment was hij echt weg en we voeren verder om andere walvissen (of dezelfde te spotten).

Op een gegeven moment riep de kapitein enthousiast om dat er een walvis even verderop aan het zwemmen was. Daarna schreeuwde hij dat het een bultrug was van ongeveer dezelfde grootte als onze boot! Dat vond ik eigenlijk wel een beetje bizar… Straks denkt de walvis attack en zinken we hahaha.

De walvis liet zich meerdere keren goed zien, zowel staart als het lijf en dat was echt tof! De kapitein riep toen om dat we niet eens 10% zagen van het lijf… Wow… Echt een huge beest dacht ik bij mezelf..

Na 2 uur voeren we richting de kust en kwamen de dolfijnen weer gezellig langs en zwommen nog een stuk mee. Ook zagen we zeeleeuwen luieren en zwemmen langs de pier. Dat was ook een prachtig plaatje!

De boottocht was perfect, het uitzicht geweldig en de dieren toppers! Dit hadden we voor geen goud willen missen.

Na het aanmeren zijn we snel richting San Diego gegaan om daar rond 22 uur aan te komen in ons hotel in Old Town. Op de kamer hebben we nog voedsel besteld en zijn toen daarna k.o. gegaan. Morgen hebben we een strakke planning omdat we de auto om 18.30 uur in Vegas moeten inleveren. De reis is ongeveer 5 uur en we willen nog naar Balboa Park in San Diego, dus dat betekent vroeg opstaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl